Checklist verhuizen: zo vergeet je niks

Verhuizen

Of je nu besluit om zelf te verhuizen of een verhuisbedrijf in te huren, je moet een verhuischecklist maken. Deze checklist is onmisbaar als je gaat verhuizen. De verhuischecklist kan ervoor zorgen dat je geen essentieel onderdeel vergeet. Je kunt ervoor zorgen dat je verhuizing vlekkeloos verloopt als deze twee maanden voor de verhuizing is gepland. Je kunt ook een tijdlijn maken om ervoor te zorgen dat alles op tijd klaar is. Het verhuisproces gaat niet alleen over het vervoeren van je bezittingen naar een nieuwe plaats, maar dit proces omvat ook verschillende activiteiten, zoals het organiseren van documenten en het opzetten van de verzekering, nutsvoorzieningen en huisbeveiliging service. Hier zijn enkele dingen die je moet doen.

Maak een lijstje

Om een verhuizing goed te laten verlopen, is het belangrijk om alles ook te plannen. Er zijn namelijk veel zaken die je moet regelen. Denk hierbij aan het regelen van fiscale zaken, inschrijven op een nieuw adres, het nieuwe adres doorgeven aan bepaalde instanties. Om het je makkelijker te maken, is het aan te raden om een lijstje te maken van alle zaken die gedaan moeten worden, een verhuischecklist. Weet je niet waar je moet beginnen? Deze zaken moeten in ieder geval op de checklist staan:

  • Adreswijzigingen doorgeven: geef alle instanties ruim van te voren je adreswijziging door.
  • Beginnen met inpakken: hierbij is het belangrijk om eerst de spullen in te pakken die het minst belangrijk zijn.
  • Reiskostenvergoeding op het werk aanpassen: bij een verhuizing wijzigt namelijk het aantal kilometers dat je vanaf je werk woont. Pas daarom de reisvergoeding aan. 
  • Kinderen voorbereiden op de verhuizing: maak het met de kinderen bespreekbaar dat er een verhuizing zit aan te komen en wat dat precies inhoudt. 
  • Eventuele parkeervergunningen regelen

Onderzoek en huur een verhuisbedrijf in

Wanneer er maar weinig spullen te vervoeren zijn, is het mogelijk om zelf te verhuizen. Maar als er veel apparaten, meubels en andere items moeten worden vervoerd, is het beter om een ​​verhuisbedrijf in te schakelen. Twee maanden voordat je verhuist, moet je enkele bedrijven onderzoeken. Je moet drie of vier verhuisbedrijven met elkaar vergelijken. Vraag altijd een offerte aan voor de service. Bekijk dan hun recensie op internet. Het is ook noodzakelijk om te bepalen wat voor soort service nodig is. Ze kunnen worden ingehuurd voor full-service of gewoon voor het vervoeren van je spullen.

Sorteer, ruim op en pak je spullen in

Sorteren en verpakken zijn processen die veel tijd in beslag nemen. Dit proces moet enkele weken voor de verhuizing worden doorlopen. Als je geen full-service verhuizer gebruikt, dien je zelf verpakkingsmaterialen aan te schaffen. Verhuizen is het juiste moment om op te ruimen. Je moet bepalen welke items je moet meenemen en welke items je wilt weggooien of doneren. Plaats alle items die nog worden gebruikt in de dozen. Vergeet niet je dozen te labelen met de naam van de artikelen. Het maakt het uitpakken van de doos in het nieuwe huis makkelijker.

Geen enkel klusblog meer missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en je bent de eerste die op de hoogte wordt gesteld!

Deel deze post met je klusvrienden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *